DIGITAAL

Hedendaagse must voor elke ondernemer en elk bedrijf

De laatste jaren is de digitale administratie aan een serieuze opmars bezig. Ook wij, als accountantskantoor, rijden mee op de digitale trein. Daarom bieden we een online klantenportaal aan voor de klanten die hiervoor open staan. Een digitale administratie heeft immers veel voordelen en kan je administratieve workload verlichten.  

Veel facturen ontvang je waarschijnlijk al digitaal, die kan je meteen doormailen naar het klantenportaal. De andere scan je, of je neemt er snel een foto van met de app. Dat levert je een enorme tijdswinst op. Je hoeft op het einde van het kwartaal niet meer beginnen zoeken naar al je facturen en documenten. Eens gescand zijn de documenten direct en overzichtelijk opgeslagen, waardoor je meteen de juiste factuur terugvindt. Bovendien verkleint het digitaal systeem de kans op fouten, doordat je elke ontvangen factuur onmiddellijk kan doorsturen. Gedaan dus met ontbrekende facturen en verloren bonnetjes.  

Als jij je documenten oplaadt zodra je ze ontvangt, kunnen wij ze sneller verwerken. Je hebt zo altijd zicht op je meest recente cijfers. Er worden diverse grafieken getoond, zodat je trends en evoluties kan waarnemen en evalueren. Je boekhouding wordt zo een nuttig beleidsinstrument. Je kan doordachte en gefundeerde beslissingen maken en een strategie bepalen, waardoor je je winst maximaliseert

Eén van de grootste voordelen is dat je eender waar en wanneer toegang hebt tot je facturen en cijfers. Heb je een bespreking bij de bank? Wil je op vakantie of bij je klant nog snel iets nakijken? Geen probleem, je logt in en je hebt alles bij de hand. Zo ben je zeker dat jij en je gesprekspartner over hetzelfde praten en over de juiste informatie beschikken.  

Zo’n digitaal systeem is tenslotte niet enkel handig, maar ook enorm veilig. Het klantenportaal werkt online, waardoor er automatisch back-ups van je administratie gemaakt worden. Je raakt dus niets meer kwijt.